Indrukwekkend Catalaans erfgoed

2 mei 2017 - Barcelona, Spanje

Maandag 1 Mei was een heel drukke dag. We gingen verschillende plaatsen bezoeken. De leerkrachten hadden ons verwittigd om op tijd te gaan slapen, omdat we de volgende dag vroeg moesten vertrekken.  's Morgens kwamen de begeleiders ons wakker maken en we namen ons ontbijt onderweg. De eerste plaats die we bezochten was Park Guell.

2.22.32.5

Het park werd geconstrueerd door een van de bekendste architecten namelijk Gaudi. Overal waren kenmerken van zijn stijl aanwezig zoals gekleurde mozaïeken, golven, geen hoeken,... We mochten vrij rondlopen om dit prachtige park te ontdekken. Voor het verlaten van Park Guell trokken we een schitterende groepsfoto. Samen met de begeleiders gingen we terug naar de Hostel, onderweg brachten we ook een bezoekje aan Casa Battlo, een huis geconstrueerd door Gaudi op basis van een bijbels verhaal. Daarna waren we voor enkele uren vrij en mochten we iets gaan eten en een beetje rusten.

2.12.6

Nadien gingen we de bekendste kathedraal namelijk Sagrada Familia bezoeken. We kregen allemaal een toestel waardoor we informatie kregen over de verschillende facetten van de kathedraal. Ook hier konden we de kenmerken van Gaudi's stijl waarnemen. 's Avonds speelden we een quiz en deden enkele activiteiten op punten. De winnaar ging een verrassing krijgen. Daarna kregen we tijd om te douchen en ons klaar te maken om te gaan eten. Vervolgens zijn we in het restaurant "Moka" spaghetti gaan eten. Daarna waren we vrij en konden we van de vrijheid genieten en de stad ontdekken.

2.7

Aina Merchant, Yousri Hammout, Ikra Munir Ud-Din, Celine Tung en Oussama Zahmidi

1. Souhaila benomar:
    12 mei 2017