Montjuic via de teleferico!

11 mei 2016 - Barcelona, Spanje

Vandaag zijn we eerst naar Las Ramblas geweest en naar El Mercat de la Boqueria. Dit is de bekendste markt van Barcelona. Ze verkopen verschillende soorten artikelen, zoals fruit, vlees, chocolade, vis, kaas,enz. De opdracht was om een picknick te voorzien voor de middag in Montjuic.

Woensdag 1Woensdag 2Woensdag 3Woensdag 4Woensdag 5
We namen de metro en stapten tot aan de teleferico. Daar hadden we een adembenemend uitzicht op de stad Barcelona. We hebben in een heel mooie park, voor een hotel, geluncht.
Ten opzichte van de vorige dagen, was het vandaag heel warm en het zonnetje scheen fel.

Woensdag 6Om de teleferico te nemen, moesten we in twee groepen gesplitst zijn. De groep van Katia, Mara, Bilal, Sabrina, Nouhaïla en Mariam stapten niet af waar ze moesten en moesten daarom de steile helling te voet doen. Daarom gingen we met meneer De Prins al een toertje doen rond het kasteel van Montjuic. We hebben de haven kunnen bewonderen.

Onderweg naar het metrostation hebben we een wandeling gemaakt. Dankzij deze wandeling hebben we de kans gehad om Plaça d'Espanya en het kunstmuseum te ontdekken.

Woensdag 7
We namen de metro tot aan Plaça Cataluyna. We kregen de tijd om te gaan shoppen. Er zijn veel gelijkaardige winkels dan in België, sommige zijn goedkoper.
Nadien hebben we weer de trein genomen tot Pineda de Mar, wat heel lang duurde en stapten tot aan het hotel.
Het was een leuke, zonnige dag !

Groepsfoto
Aude, Delphine en Katia

1. Erwin De Mulder:
    12 mei 2016
    Op het thuisfront loopt het ook goed. En de "Tsjechen" hebben het naar hun zin. Vandaag is er een groep naar Oostende. Later op de dag is er een presentatie van een Engelstalige workshop.