Terug naar de tijd van Gaudi

12 mei 2016 - Barcelona, Spanje

Vandaag hebben we de Sagrada Familia en Parc Guell gezien. Onder een mooie zon zijn we vertrokken richting onze eerste bezienswaardigheid, namelijk de Sagrada Familia.

Donderdag 2Donderdag 3

De Sagrada Familia is een basiliek. Aan dit gebouw wordt steeds verder gewerkt vanaf 1882. Deze kosten worden voor een groot deel gedragen door giften van personen die de kerk betreden en de inkomprijzen. Bij het binnengaan van deze basiliek kregen we een audioset ter beschikking waar we allerlei informatie kregen. Eens we voor dit gebouw stonden waren we onmiddellijk onder de indruk van de schoonheid en de stijl waarin dit gebouwd is. Het werd nog indrukwekkender toen we de basiliek betraden. Wat een schoonheid!

Tijdens de middag mocht iedereen kiezen wat ze wilde eten. Nadat iedereen zijn buik had vol gegeten konden we vertrekken richting het tweede bezoek, namelijk Parc Guell.

Donderdag 4We stapten te voet richting Parc Guell met als toppunt de steile straatjes die we moesten beklimmen, alvorens we arriveerden in het park dat ontworpen werd door Gaudi. Eerst wandelen we een tijdje door het grotere park dat voor iedereen toegankelijk is. We moesten nog even wachten vooraleer we het betalende deel van Parc Guell mochten betreden. We zaten even op de grond toen een kunstenaar langs kwam. Hij begon plots een aantal personen van onze groep te tekenen. Uiteindelijk heeft hij iedereen getekend en hebben we zijn kunstwerk (mits een gift) mogen meenemen. Toen we het park betraden gingen we richting de speciaal ontworpen bankjes, waar we een aantal mooie groepsfoto’s hebben kunnen maken. Wat vooral opviel in het park was de stijl van Gaudi die steeds terugkwam, zoals de felle kleuren, mozaïeken en het integreren van natuurlijke elementen.

Donderdag 5Donderdag 1

We hebben toen beslist om in Barcelona zelf te blijven om daar te eten. We zijn gaan eten in een lekker restaurant op de Ramblas.

Als afsluiter van de avond zijn we nog gestopt in Callela om een laatste drankje te nuttigen.

Aude, Bilal, Katia, Sabrina, Delphine, Mariam, Mara, Nouhaïla en Roland