Door de ogen van Gaudi

10 mei 2016 - Barcelona, Spanje

Deze morgen zijn we Barcelona gaan ontdekken. De reis van het hotel tot in Barcelona heeft 1 uur in beslag genomen. Om de tijd te doden hebben we samen het spel UNO gespeeld.

Dinsdag 1Toen we daar aankwamen moesten we het station uit om Barcelona te ontdekken en de architectuur van Gaudi. We vonden het heel origineel omdat zijn architectuur rond natuur gaat, volgens gelovige tradities is ingericht en er geen rechte lijnen aanwezig zijn.Dinsdag 4

Toen we Casa Battlo bezochten, hebben we aan de ingang een koptelefoon en een smartphone gekregen waar we alle informatie van het gebouw hebben gekregen. Wat we super interessant vonden was dat het huis aangepast is aan een menselijk lichaam, daarmee bedoelen we dat de ergonomie van het huis zeer goed is.

Nadien zijn we iets gaan knabbelen in een gezellig restaurant. Daarna gingen we de stad via een spel bezoeken. We kregen als opdracht om 5 bezienswaardigheden te gaan zoeken en daar een originele foto te trekken om op die manier heel Barcelona te verkennen.

Dinsdag 3Dinsdag 2

Onze stappenteller gaf op het einde van de dag liefst meer dan 17 000 stappen weer. Tenslotte zijn we dan terug naar het hotel gegaan om gezellig samen te dineren.

Sabrina, Mara en Mariam