Ontdekking van Pineda!

9 mei 2016 - Barcelona, Spanje

Hallo iedereen

We zijn al in Barcelona. Het weer is hier middelmatig. We hadden het iets beter verwacht. We hebben vannacht goed geslapen en daarom was er vanmorgen geen probleem bij het opstaan voor het ontbijt. Het eten was goed, er is daar een soort buffet a volonté waar iedereen zich kan bedienen. We hebben ongeveer een uur gegeten.

Daarna hebben we een wandeling gemaakt aan het strand waar we elke twee kilometer stopte om een spelletje te spelen. Bij het eerste spelletje moesten we proberen om uit een knoop te geraken die we willekeurig hadden gemaakt door mekaar handen te geven. We moesten voor het tweede spelletje twee groepjes maken met in het midden een stokje die iedereen elk om zijn beurt moest gaan halen. Bij het derde spelletje moesten we elk een getal zeggen van elf zonder dat we op hetzelfde moment een cijfer riepen.

Daarna zijn we rechtstreeks naar ons hotel gegaan. We zijn terug gekomen om ons middagmaal te eten. Na het eten hebben wij een quiz gedaan met iedereen. Wij moesten 3 ploegen maken van 3. De quiz was heel tof en heel spannend. Er waren 3 vragenrondes en 3 doerondes waarbij we proeven moesten doen. Een kaartenhuis maken, een gedicht maken en één persoon zoveel mogelijk kledingstukken aantrekken. De groepjes waren gemotiveerd en hebben heel goed mee gedaan.

Morgen trekken we naar Barcelona centrum en hopelijk is het daar even leuk!