Barcelona door de ogen van GAUDI

5 mei 2015 - Barcelona, Spanje

Barcelona 05/05/2015 (6)Vandaag zijn we vroeg opgestaan om gezamenlijk te ontbijten. Om 9 uur zijn we richting Park Guëll vertrokken. We waren wel een beetje vermoeid door de lange wegen bergop, en het warme weer. Maar eens Park Guëll in zicht, waren deze slechte gedachten achter de rug.

Aangekomen in het park, gaf Mevr. Daems ons een inleiding aangezien we weinig over GAUDI wisten, maar dat is op het einde van deze dag veranderd. GAUDI was een catalaanse architect uit de 19de eeuw, die het park op vraag van Eusebi Guëll heeft ontworpen.  We waren aangenaam verrast door de mooie architectuur die we daar gezien hebben,er hing ook een leuke sfeer aan het Park.

Na het bezoeken van het park gingen we te voet tot de Sagrada Familia. Een kerk dat ongeveer een eeuw vroeger gebouwd werd en vandaag nog steeds in verbouwing is.

Barcelona 05/05/2015 (3)Barcelona 05/05/2015 (2)

Aan de ingang, kregen we een koptelefoon en een radio waarop we de nodige informatie over het gebouw te horen kregen. Daarna kregen we de gelegenheid om 150 meter te stijgen in één van de torens van de Sagrada Familia waar we een prachtig panoramisch zicht hadden van Barcelona!

Barcelona 05/05/2015 (5)

Na een zeer leerrijke namiddag zijn we terug naar ons hostel gegaan. Daar hebben we ons aangenaam bezig gehouden met een Quiz. we zullen maar niet verklappen wie de winnaars zijn. Tot slot zijn we allemaal gaan eten.

Barcelona 05/05/2015 (4)

Naomi, Yousra en Younes