De stijle weg naar de Montjuïc en het keuzemoment

6 mei 2015 - Barcelona, Spanje

Barcelona 06/05/2015 (8)'s Morgens opstaan en lekker genieten van het ontbijt in ons hostel, Amistat genaamd. We hebben er met z'n allen van genoten. Na het ontbijt verzamelden we aan de ingang om naar de Montjuic te gaan. Wat een eerder historisch en saai bezoek leek te zijn, was in de realiteit helemaal anders. Een eindje stappen om aan de Montjuic te geraken en lekker zonnen. Barcelona hebben we gezien van op een hoge plek, met de zee en de Marina (haven met luxe boten).
Een verrassing hebben we ontdekt, namelijk een kasteel met rozentuinen en het kasteel van de Montjuic hebben we van buiten mogen bewonderen.

Barcelona 06/05/2015 (4)

De eerste indruk bij het zien van het kasteel, waouw! Het kasteel ligt op een heuvel waar je heel Barcelona kan zien. De Sagrada Familia, Park Guell en nog vele andere bekende plaatsen in Barcelona.
We hebben echt genoten van ons bezoek aan de Montjuic en natuurlijk van de zon die we zelden tegenkomen in ons dierbaar België. De terugkeer hebben we met de Teleferico gedaan. De Teleferico was een toffe ervaring voor ons allen boven de luxe hotels, zwembaden en de grote haven.

Barcelona 06/05/2015 (8)Barcelona 06/05/2015 (6)

Eenmaal aangekomen aan onze laatste bestemming, eindpunt van de Teleferico, zijn we richting La Ramblas gegaan, daar hebben we een eindje gestapt en afgezien, supporters van Bayern München tegenkomen in het hartje van Barcelona.

Barcelona 06/05/2015 (5)

In de namiddag hebben we de groep in twee verdeeld. Eén groep ging naar een groot aquarium, het grootste Aquarium van Barcelona met allerlei soorten vissen zoals walvissen, haaien, Nemo en z'n vriendjes. De andere groep heeft een bezoekje gebracht aan het avonturenpark van Barcelona op de Port Olympic en heeft kunnen genieten van het sportieve gedeelte van de Port Olympic. Een leuk dagje hebben we gehad en nu is het afwachten naar de winst van FC Barcelona!

Barcelona 06/05/2015Barcelona 06/05/2015 (3)Barcelona 06/05/2015 (2)

Zakaria, Koumeyl en Maria

Van reisblog naar fotoboek