Story Center Lisboa + Fado concert

10 februari 2014 - Lissabon, Portugal

Deze morgen staan we voor onze laatste dag zoals gewoonlijk vroeg op. Na het lekkere ontbijt, zijn we vertrokken neer het Lisboa Story Center. Daar hebben we via een audiogids informatie meegekregen over Lissabon door de eeuwen heen.  Ook was er een kleine biscoop daar kregen we een film te zien over de grootste aardbeving van Europa die plaats vond in Lissabon. Het was zeer interessant en leerrijk bezoek.

Lisboa Story CenterLisboa Story Center

20140206_10415620140206_103729

Aardbeving Lisboa

Na ons te hebben ondergedompeld in de geschiedenis van Lissabon hebben we samen de metro genomen richting het grote winkelcentrum "Colombo" . Toen we daar aakwamen, hebben we eerst gegeten en nadien gaan shoppen. Het was super omdat we ook souvenirs hebben gekocht voor onze familieleden.

Om 16.00 uur moesten we samenkomen om terug naar de hostel te gaan. Eens daar aangekomoen, hebben we ons klaar gemaakt om samen naar een Fado concert te gaan.  De plaats en sfeer was niet zoals verwacht. We hebben 10 euro betaald om brood met kaas en een drankjes te hebben. Na een uur begon het fado concert. Het was mooie muziek maar nier alledaags. Toen besloten we allemaal om ergens anders te gaan eten.  Iedereen kon kiezen waar dat ze wouden eten. Sommigen zijn gewoon in de hostel gegaan. We hebben toch geprobeerd om de dag tot een goed einde te brengen.

Fado Concert20140206_225254