Tweede dag Lisboa

3 februari 2014 - Lissabon, Portugal

Deze tweede dag begon met een heerlijk ontbijt in de hostel Golden Tram 242. Omstreeks 9u15 vertrokken we richting het aquarium Oceanario, in de wijk parque das Nações. Voor sommige van ons was het de eerste keer dat ze een aquarium bezochten. De rondleiding in het Oceanario startte met de tijdelijke tentoonstelling. Deze tentoonstelling ging over schildpadden, hun leven en hun moeilijkheden om te overleven op een wereld die gedomineerd wordt door de mens.

Hierna gingen we naar de permanente tentoonstelling. De rondleiding begon bij het centrale aquarium. Dit aquarium zag er adembenemend uit. Verder bestond de permanente tentoonstelling uit vier kleine aquariums die elk een andere werelddeel belichtte. Het centrale aquarium wordt bewoond door haaien, een maanvis, roggen en meerdere scholen vissen. In de andere delen zagen we pinguins, zeepaarden, amfibieën, anemonen, koralen, zeesterren, kwallen, octupusen en reusachtige krabben. Eveneens zagen we werknemers de vissen voeden terwijl ze naast de vissen zwommen.

Na het verlaten van het aquarium zijn we naar de kabelbaan gegaan om te genieten van het mooie uitzicht. Deze kabelbaan is gebouwd voor de wereldexpo in 1998.

Tijdens de middagpauze zijn we gaan eten in het mooie commercieel centrum Vasco de gama.

Onze namiddag hebben we opgevuld met het 'Lisboa Picture this' spel. Tijdens dit spel moesten wij, de leerlingen, verschillende historische monumenten en plaatsen fotograferen. Na een uur kregen we een hint waar de leerkrachten zich bevonden en dan begon de race echt. Want de leerlingen die als eerst de leerkrachten vonden, wonnen de eerste editie van het spel. Deze eer was weggelegd voor de jongens die maar liefst met een uur voorsprong op de dames toekwamen.

De drukke, vermoeiende en leuke dag werd afgesloten met een heerlijke portugese maaltijd in de hostel.

Daoud, Soufiane, Abdel

1. Pascal:
    4 februari 2014
    Zo zie je maar weer dat je kaartlezen aan de mannen moet overlaten. Het Noorden is steeds bovenaan!
  2. Sandrine:
    Niet veralgemenen ;).
  3. Erwin DE MULDER:
    4 februari 2014
    Van het thuisfront heb ik ook alleen maar positieve verhalen gehoord. De speurtocht door Brussel en het bezoek aan de kazerne in Peutie waren boeiende ervaringen voor de leerlingen.
    Groeten aan iedereen!
  4. Inge Deschuyffeleer:
    4 februari 2014
    Fijn te lezen dat jullie het fijn vinden! Wij deden vandaag iets gelijkaardigs in Brussel: een stadsspel met Iphones. Ik moet zeggen: ook heel leuk! Op zo'n manier leer je Brussel ook eens op een andere manier kennen! En wat het kaartlezen betreft: ik was op stap met 2 mannen en IK las de kaart.... :-))))